Opdrachtgever: Gemeente Boxtel
Oppervlakte: circa 7 hectare
Project: Visievorming herinrichting deel woonwijk Boxtel Oost
Lees verder “Openbare ruimte Dr. de Brouwerlaan, Boxtel Oost”
Opdrachtgever: Gemeente Boxtel
Oppervlakte: circa 7 hectare
Project: Visievorming herinrichting deel woonwijk Boxtel Oost
Lees verder “Openbare ruimte Dr. de Brouwerlaan, Boxtel Oost”
Opdrachtgever: Gemeente Zwijndrecht
Oppervlakte: circa 2.150 hectare
Project: Actualiseren groenstructuurplan Zwijndrecht
Opdrachtgever: ASVZ Sliedrecht
Oppervlakte: circa 11 hectare
Project: Ontwerp en uitvoeringstekeningen buitenruimte zorginstellingsterrein
Opdrachtgever: Munnickenheide College, Rucphen
Oppervlakte: 2,4 hectare
Project: Visievorming ontwerp schoolplein (i.s.m. van Beijsterveldt-Gommers Architecten)
Opdrachtgever: Trifolium bv
Oppervlakte: 5.400 m2
Project: Ontwerp schoolplein Brede School, Moergestel
Opdrachtgever: Scholengemeenschap Graaf Engelbrecht
Oppervlakte: 2.500 m2
Project: Ontwerp, uitvoeringsvoorbereiding en opstellen bestek schoolplein
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat Limburg – Prijsvraag 1ste prijs 1992 (uitgevoerd 1995)
Terug naar overzicht Prijsvragen
Terug naar overzicht Constructies
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat, Noord-Brabant
Lengte: circa 3 km
Project: Landschappelijke inpassing en vormgeving (Prijsvraag – 1e prijs) uitgevoerd in 1995
Lees verder “Ontwerp geluidbeperkende voorzieningen langs de A58, Tilburg”
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat Noord Brabant
Lengte: circa 4,5 km
Project: Landschappelijke inpassing en vormgeving geluidschermen langs rijksweg (Prijsvraag – 2e prijs)
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat
Lengte: circa 6 km
Project: Landschappelijke inpassing en vormgeving geluidschermen langs rijksweg (Prijsvraag – 1e prijs)
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat Noord Brabant
Lengte: circa 4,5 km
Project: Landschappelijke inpassing en vormgeving geluidschermen langs rijksweg (Prijsvraag – 2e prijs)
In het ontwerp is er vanuit gegaan dat het scherm onderdeel uitmaakt van het wegmeubilair. Daarom heeft het scherm een functionele en technologische uitstraling. Vanaf de wegzijde gezien vormt het scherm als het ware de wand van een buis. Een gladde buis zonder obstakels die het verkeer soepel door ’s-Hertogenbosch voert. De gladde wand sluit aan bij de dynamische beleving vanaf de wegzijde. De stijlen zijn aan de bewonerszijde aangebracht. Zij passen in de statische beleving vanuit de bewonerszijde. Het scherm buigt zich om de weg heen om de bewoners tegen het verkeerslawaai te beschermen.
In het ontwerp is gestreefd naar een blijvend contact tussen het verkeerslandschap en het stedelijk landschap door middel van een venster. Wanneer het ontwerp voor dit scherm in het kort moet worden omschreven komen de volgende termen naar voren:
– Functioneel minimalisme
– Eigentijdse en technologische vormgeving en materiaalgebruik
– Onderhoudsvriendelijk en duurzaam
– Licht en luchtig
– Flexibel
Naar aanleiding van deze visie ontstaat een ontwerpstructuur waarbij een scherm over de gehele lengte een zelfde opbouw, vormgeving en materiaalgebruik kent. In principe is er slechts één uitzondering gemaakt namelijk voor de lage voorziening van 0,80 m. nabij Vught. Deze voorziening zal als aarden wal worden uitgevoerd en nauwelijks invloed hebben op de beleving van zowel de weggebruikers als de omwonenden.
Het scherm vormt een eenheid met de schermen nabij Vught door de gebogen vorm. Vanuit de gedachte dat het scherm een eigentijds en technologische uitstraling moet hebben is gekozen voor aluminium als basis materiaal. De wanden worden als cassettes opgebouwd. Deze cassettes zijn aan één zijde geperforeerd, gevuld met steenwol daar waar absorberende schermen noodzakelijk zijn en hebben een geluidabsorberend vermogen met een factor van 0,8. Daar waar geen absorptie noodzakelijk is aan de weg zijde wordt de wand toch geperforeerd om eenheid in het beeld te bewaren. De cassettes worden geanodiseerd waardoor de uitstraling van aluminium optimaal herkenbaar is. Op ooghoogte van de automobilisten (zowel voor vrachtwagens als personenauto’s) is een transparante strook voorgesteld in PMMA. Dit materiaal wordt ook voorgesteld voor de luifel boven de hoogte van circa 8 m.
Het ontwerp is gemaakt op uitnodiging van Rijkswaterstaat voor een prijsvraag. Het ontwerp van Plancompagnons is tweede geworden en niet uitgevoerd.
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat
Lengte: circa 55 km
Project: Actualiseren landschapsplan rijksweg
Lees verder “Landschapsplan A16, van knooppunt Terbregseplein tot aan de Belgische grens”
Opdrachtgever: Gemeente Elburg
Oppervlakte: 24 hectare
Project: Landschappelijke inpassing en vormgeving nieuw bedrijventerrein (i.s.m. Witteveen+Bos)
Opdrachtgever: Hoogheemraadschap Schieland en de Krimpernerwaard
Aantal: 3 voetgangersbruggen en 2 autobruggen
Project: Vormgeving van 5 bruggen als onderdeel van de landschappelijke inpassing van een nieuw kanaal (i.s.m. Witteveen+Bos)
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat directie Noord Brabant
Lengte: circa 42 km
Project: Opstellen van een landschapsplan voor een rijksweg
Opdrachtgever: Provincie Gelderland
Lengte: circa 5,5 km
Project: Landschappelijke inpassing van verbreding, en gedeeltelijk aanpassing, van een provinciale weg door het landschap
Opdrachtgever: Holding Bergsche Heide bv
Oppervlakte: 470 hectare
Project: Masterplan landschapspark
Opdrachtgever: KCM Kappelhoff bv
Oppervlakte: 11 hectare
Project: Analyse van de ontwikkelingsmogelijkheden voor de uitbreiding van een verblijfsrecreatieterrein
Opdrachtgever: Camping De Bergse Hoeve bv
Oppervlakte: 12 hectare
Project: Ontwerp uitbreiding camping en opstellen notitie voor bestemmingsplanwijziging
Lees verder “Uitbreiding Camping De Bergse Hoeve, Bergen op Zoom”
Opdrachtgever: Staatsbosbeheer regio Brabant West
Oppervlakte: 17 hectare
Project: Ontwerp voor een speelbos (i.s.m. Leon Rombouts)