Omdat we vol ambitie en enthousiasme de toekomst in gaan en 2017 voor de deur staat hebben we ons logo in een modern jasje gestoken. Het originele logo dateert uit 1994 en is ontworpen door Colette van der Wal van The Purple Rose Connection. Het heeft in al die jaren als een herkenbaar symbool gestaan voor Plancompagnons landschapsarchitecten BNT.
Betekenis van het logo Plancompagnons
De basis van het originele logo van Plancompagnons is in het nieuwe logo bewaard gebleven. De vier vierhoeken symboliseren de verschillende fases van een project: onderzoek, ontwerp, techniek en beheer. De rode omkadering symboliseert de focus op een bepaalde fase van het project.
De naam Plancompagnons
De naam Plancompagnons is ontstaan uit het principe dat we projecten in gezamenlijkheid maken met onze opdrachtgevers. Samen met de opdrachtgever zijn we compagnons in het planproces. Pas dan is er betrokkenheid en kunnen we maatwerk leveren.
Daarnaast bestaat het team van Plancompagnons uit verschillende personen die samen, als compagnons, plannen uitwerken. Regelmatig zijn deze “plancompagnons” niet in dienst van het bureau maar ontstaat een samenwerking voor een specifieke opdracht of een specifiek onderwerp.
De kleur Rood
De kleur rood is gekozen als accent kleur waarmee onze focus wordt versterkt. Daarnaast is het een kleur die contrasteert met het onderwerp waar we ons mee bezig houden “Groen”.
In de middeleeuwen was rood de kleur van de zonde en het kwaad. Vandaag staat rood voor liefde, warmte en een intens genot. In de magie staat rood voor, bloed, liefde, passie, vuur, succes, kracht en fysieke energie.
Voor ons staat de kleur rood in het logo voor hartstocht en bevlogenheid. Dat is de manier waarop we graag met ons vak bezig willen zijn.
We gaan er vanuit dat we nog regelmatig als “plancompagnons” kunnen samenwerken en dat het nieuwe logo ons product verbeeld. Met hartstocht en passie willen we op een krachtige maar liefdevolle manier samen tot oplossingen voor uw vraagstukken komen.